Geoblog.pl    Popeye    Podróże    Z Bradford do Yorku kanalami 07.2014    Leeds and Liverpool Canal - Wyruszamy z Bradford Apperley Bridge Marina

Leeds and Liverpool Canal - Wyruszamy z Bradford Apperley Bridge Marina

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Bradford

Od rana wielkie pakowanie.
Ruszamy jachtem STORMBORN kanalami z Bradford do Yorku...
Na pokladzie Podrozniczka Paulina, Popeye oraz Tia.
Jacht wydaje sie byc dobrze przygotowany.
Nie bierzemy pod uwage zeglowania - maszt I zagle zdemontowane.
Zbyt wiele niziutkich mostow I sluz do pokonania.
Tak wiec nasza STROMBORN jest teraz, na potrzebay lata 2014, jachtem motorowym napedzanym silniczkiem zaburtowym o mocy calych 4rech koni :). pod pokladem zapasowe 2.5 konika w zapasowym silniczku - na wszelki wypadek. - oby nie byl potrzebny.
Podroz zaplanowana - nasza pierwsza na pokladzie STORMBORN, oraz pierwsza Kanalami Angielskimi.
Zatem zaczynamy .

Krok pierwszy ruszamy z mariny w Bradford do Leeds.

Podroz do Leeds samochodem zajmuje okolo 20 - 30 min.
Pokonanie tego dystansu Kanalem Leeds Liverpool Canal zajelo nam okolo 5 godzin.
Po drodze niezliczona ilosc malych mostow wiszacych ( swing bridges) i sluz - wszystkie napedzane sila ludzki miesni - czyli zalogi "Stormborn" ;).
Wszystkie 4 koniki naszego silniczka zaburtowego "strzelaja fochy" I od czasu do czasu odmawiaja wspolpracy ale udaje sie je zmusic do ponowniego biegu.

W Centrum Leeds ostatnia sluza "manualna". Pozostale w drodze do Yorku powinny byc elektryczne - obslugiwane poprzez naciskanie guziczkow :).

Po przejsciu ostatniej manualnej zrobilo sie znacznie "szerzej I glebiej - Rzeka Aire.